Strona 1 z 2

Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 16:57, 21 mar 2012
przez Fiatus
Tak jak w temacie,różnica w spalaniu pomiędzy 4x4 a zwykłą Pandą.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 17:46, 21 mar 2012
przez t-przemek
czysto matematycznie na pewno jest różnica, ważną kwestią jest jeszcze to, czy jest to stały napęd na 4 koła czy nie. (a jak jest w pandzie to nie mam pojęcia:))

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 20:35, 21 mar 2012
przez waldekb3
Jakaś różnica jest.Ale napewno dużo zależy od tego jak się jeździ :)

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 20:46, 21 mar 2012
przez Miro
wszystko zależy od nogi kierowcy i stylu jazdy :D

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 21:10, 21 mar 2012
przez Worczynski
Ale na chłopski rozum spali więcej, wyższa masa, czasem wiskoza załączy tylny napęd, to wszystko generuje jednak zapotrzebowanie na energię większe niż 4x2 i zapewne spalanie jest wyższe o jakieś 0,5 litra na 100 :)

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 23:24, 21 mar 2012
przez Zwierzak
Spalanie jest znacząco większe w przypadki 1,2.

Co do napędów to w wersji Cross jest możliwość spięcia tyłu na stałe.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 23:43, 21 mar 2012
przez budmiller
Miałem przez okres 1 miesiąca Pande 4x4 Climbing 1.2 i spalanie jest cholernie duże zresztą nawet w instrukcji obsługi Fiat podaje dla tego modelu spalanie miejskie 7.9l mnie osobiscie w mieście nie zeszło ponizej 9l.Gdyby nie to spalanie auto zostało by dla żony ale tak ogólnie to fajne wyższe zawieszenie niż w normalnej Pandzie i z tyłu wielowachacz i tarcze i napęd 4x4 też przydatny.Na minus spalanie i troche słabsze przyspieszenie niż w zwykłej Pandzie.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Śr 23:48, 21 mar 2012
przez Lukasz
Panowie prawdziwe 4x4 to jest po 25% mocy na kazde koło i mozna jechac tylko na wprost, i 4x4 jest zalaczane zeby wyjechac z bagna czy cos :) to jest PRAWDZIWE 4x4 wtedy, panda Cross ma mozliwosc spiecia po 25% na koło, panda zwykla 4x4 ciagnie sam przód, chyba ze zacznie sie slizgac to dolacza sie tyl i to o tyle ile jest potrzeba by ruszyc, a o to dba sprzęgło wiskotyczne (łączenie dwóch tarcz za pomoca płynu wiskozy który przenosi moment z jednej tarczy na drugą i chce go wyrównac... dlatego jeśli płyn "WIE" ze tarcza wychodząca z przedniej osi zaczyna krecic sie szybciej od tarczy wychodzącej z tylnej płyn gęstnieje i powoduje wyrównywanie obrotów obu tarcz co powoduje uruchomienie tylnego napędu kół)

Spalanie MUSI byc wieksze ze wzgledu na to ze jest to wieksza masa, i wiecej oporów wewnetrznych do pokonania ze wzgledu na most itd :)

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Cz 8:17, 22 mar 2012
przez Zwierzak
Nigdzie nie napisałem, ze jest to prawdziwe 4x4, ale tylko tyle że można włączyć podział 50/50 na stałe między osiami w Crossie. Blokad mechanizmów różnicowych nie ma :) Poślizg kół wynikający z obecności mechanizmów różnicowych niwelowany jest w Crossie przez ESP - taka pseudoblokada mechanizmu różnicowego.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Cz 8:30, 22 mar 2012
przez Dreamcatcher
Lukasz napisał(a): mozna jechac tylko na wprost,

To akurat blokada mechanizmu rożnicowego a nie 4x4. Często to idzie w parze ale może nie mylmy pojęc.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Cz 9:24, 22 mar 2012
przez Lukasz
Ale prawdziwe 4x4 to wlasnie układ zblokowany po 25% na każde koło, nie mozna jechac wtedy po zakrecie bo jak wiadomo podczas jazdy po łuku każde koło kręci sie z inna szybkościa i jedyne co je laczy to przez ulamek sekundy chwilowy ten sam srodek obrotu :)

POprostu system który jest zamieszczony w pandzie 4x4 "UDAJE" PRAWDZIWE 4x4 :)

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Cz 10:05, 22 mar 2012
przez 12pawel
O ile mi wiadomo to w pandzie nie ma typowego sprzęgła wiskotycznego tylko sprzęgło wielopłytkowe typu haldex, różni się tym że jest dodatkowa pompa oleju i to ona steruje ciśnieniem w sprzęgle(przenoszonym momentem przez sprzęgło).
Co do napędu to tak jak ktoś już zauważył system ESP dohamowuje jedno z kół osi i daje to taki efekt że 2 koła jednej osi "ciągną" prawie równo.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: Cz 15:17, 22 mar 2012
przez Lukasz
@12pawel: http://www.autokrata.pl/artykul/test-fi ... tijet-1235 pod 2 obrazkiem masz opis jako dowód na to co mówie :) i jeszcze jeden http://www.zwp.pl/fiat-panda-cross/

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: So 20:46, 24 mar 2012
przez 12pawel
No faktycznie. Zatem zawiodłem się bardzo, że w tych latach montuje się jeszcze te stare, mające wiele wad napędy.

Re: Czy Panda 4x4 spali więcej niż zwykła?

PostNapisane: So 22:46, 24 mar 2012
przez bart_tychy
chcesz terenówkę to zbuduj ją sam. a co do pandy 4x4 to w piachu ma lepsze wyniki niż nie jeden 4x4 :) a co do haldexa to opinie są podzielone. podobno (wyczytałem tak w jakiejś gazecie) że haldex dostępny w nowym superbie jest naprawdę :ok:
a tak odchodząc od tematu, to po co komu prawdziwe 4x4? rozumiem jak ktoś mieszka na poligonie wysoko w górach, nie ma żadnej drogi i musi się przedzierać przez lasy na przełaj. Ale jak do domu prowadzi nie utwardzona droga to panda 4x4 jest :ok: choć najlepsze rozwiązanie to kupić uaz'a i pandę. uazem dojeżdżać do asfaltu i się przesiadać do normalnej pandy