Strona 1 z 1

Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Wt 8:16, 04 paź 2011
przez luq3
Witam, pojawił mi się na liczniku helikopterek, po podłączeniu do FES'a pokazał się kod błędu P0106 niewłaściwe ciśnienie doładowania/atmosferyczne. Sprawdziłem wartości pokazywane przez oba czujniki i w czasie postoju są różne atmosferyczne jest ok 1000mBa a doładowania 720mBa, chyba powinny być porównywalne. Jakie macie u siebie wskazania. Idąc tym tropem rozebrałem pokrywę silnika i dobrałem się z pewnymi problemami do czujnika ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony, oczyściłem ale po założeniu i uruchomieniu wartość się nie zmieniła znowu ~700mBa. Więc chyba czujnik walnięty, dlatego chciałbym się dowiedzieć jakie powinny być prawidłowe wskazania.

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Śr 0:24, 05 paź 2011
przez Zwierzak
Z tego co wiem to ciśnienie atmosferyczne jest mierzone przez MAPa po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, a potem nie jest ono zmieniane (nie ma chyba w tym sterowniku oddzielnego czujnika ciśnienia atmosferycznego). Jest to zrobione po to żeby ustalić punkt odniesienia. Powinno wynosić te 1000 mBar mniej wiecej. Natomiast z ciśnieniem doładowania jest tak, że na wolnych obrotach bedzie pokazywał nieznaczne podciśnienie czyli mniej niż te 1000mBar. Natomiast jeśli dodasz gazu to powinno pojawić się nadciśnienie wynikające z doładowania silnika czyli wartości powinny być wyższe niź 1000mBar. Przykładowo jeśli masz doładowanie 500mBar to czujnik powinien pokazać 1500mBar.

Błąd wyskakuje na wolnych obrotach czy dopiero przy wyższych?

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Śr 9:10, 05 paź 2011
przez Deacon
dzisiaj odbiore auto od mechanika to posprawdzam jak to jest u mnie.

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Śr 11:14, 05 paź 2011
przez luq3
wartości mierzone przy przekręconym kluczyku więc bez doładowania, czyli oba powinny mieć porównywalne wartości koło 1000mBar. Wczoraj znowu dobrałem się do niego wyciągnąłem i wtedy sprawdziłem, znowu pokazywało ok. 720mBar. Oczyszczony i przedmuchany ale pokazuję błędną wartość początkową, po psikaniu w niego sprężonym powietrzem wartości mierzone się zmieniały więc działa ale jest chyba źle wyskalowany. znalazłem stary wydruk z examinera i tam były wartości około 1000mBar więc czas na zmianę. Nowe Bosch'a kosztują około 300 na alledrogo po 100 z możliwością zwrotu w ciągu 10dni więc jadę z alledrogo i zobaczymy co z tego będzie. Może jakiś manualik się wykluje;)

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Wt 21:53, 31 sty 2012
przez sz.p.bartek
Witam, udało coś się zaradzić z tym błędem? Dzisiaj żonie w Pandzie 1.3 MJ też wyskoczył P0106 i zastanawiam się czy kupować używany czujnik czy nowy.

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Śr 9:00, 01 lut 2012
przez luq3
tak błąd został skasowany i po wymianie czujnika już się nie pojawia. Jest manual mojego autorstwa z wymiany, warto najpierw sprawdzić czy to czujnik w FES'e wartości ciśnienia atmosferycznego i doładowania czy na wyłączonym silniku są porównywalne. Robota z wymianą czujnika nie jest duża tylko słaby jest do niego dostęp bo od strony ścianki oddzielającej komorę silnika od przestrzeni pasażerskiej. Jak to nie ten czujnik to czytałem że ten błąd to też może być od EGR a to już poważniejsza sprawa i robota dłuższa ale na szczęście mnie to na razie ominęło.
viewtopic.php?f=7&t=1681

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Śr 18:25, 01 lut 2012
przez sz.p.bartek
Ok, dzięki za manual. Zamówiłem nowy czujnik BOSCHA za 100zł, zobaczymy czy to będzie to. Zaraz jeszcze zejdę do garażu, podepnę FES-a i sprawdzę wskazania.

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Cz 18:42, 02 lut 2012
przez sz.p.bartek
Nie dobrze, podłączyłem FES-a i wychodzi że czujnik dobrze odczytuje ciśnienie otoczenia. Tak to wygląda na postoju :
http://imageshack.us/photo/my-images/706/barob.jpg/

Coś zaczynam podejrzewać EGR bo FES pokazuje )% otwarcia na postoju, nie wiem czy to zależy od temp zewn. Gdzie czytałeś o tym że błąd P0106 może dotyczyć EGR-a?
http://imageshack.us/photo/my-images/854/egrs.jpg/

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: Cz 22:51, 02 lut 2012
przez luq3
ja bym jeszcze nie odpuszczał tej tańszej wersji pomiary ciśnienia różnią się o 30% a to już dużo u mnie też się różniły około 300 jednostek tylko że w drugą stronę doładowanie było mniejsze, ja sprawdzałem na wyłączonym silniku tylko stacyjka włączona, a jak było u ciebie? Na postoju tj. silnik włączony czy wyłączony? Jak włączony to turbinka może pracować jak wyłączony to ciśnienia powinny być porównywalne a 30% to jednak sporo i to może wywalać błąd.

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: So 20:11, 01 lut 2014
przez deeb
Witam. Chciałbym się tylko upewnić, bo mam taki sam problem (tj. błąd P0106), ale również samochód w temperaturze poniżej pięciu stopni ma problemy z odpaleniem. Od razu nadmienie, że świece były wymieniane zeszłej jesieni. Ponadto czujnik temperatury powietrza i paliwa również na zimnym silniku wskazywały poprawne wartości.
Czy rzeczywiście ten czujnik może być odpowiedzialny za powyższy problem z odpalaniem?
Byłbym zapomniał, mam model wozu z '03. Czy czujnik będzie w tym samym miejscu?

https://picasaweb.google.com/lh/sredir? ... feat=email

Re: Czujnik ciśnienia doładowania

PostNapisane: So 18:06, 08 lut 2014
przez deeb
Czujnik wymieniłem, wskazania ciśnienia są podobne (tzn. około 970mbar). Dziękuję luq3 za manual. Pojeżdzę trochę i poinformuję czy zmiana czujnika wpłynęła również na uruchamianie silnika.